onsdag 8 maj 2013

Vårt bibliotek


Den finns en hylla med kokböcker
en hylla med trädgårdsböcker
en hylla med konstböcker
Dessa böcker bläddrar jag i gång på gång

Biblioteket är litet och tyvärr snart fullt.
Har ingen plan B.
Nånting måste flytta ut så böckerna kan flytta in

Jag är svag för kartor och jordglobar och Tintin
Och Tintin reser alltid i kartorna

Böcker, böcker. Det är roligt med böcker. En helt ny värld öppnar sig när man öppnar en bok.
Och nu borde jag egentligen börja städa och inte blogga. Så trevlig långhelg åt er.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!

Kul att du kikade in på min blogg. Är du själv en Buzzador? Jag tycker det är kul att buzza och få möjligheten att pröva på nya produkter.

Clarice

En vacker vardag sa...

Jag är också svag för böcker. Och tidningar. Bläddrar i dem om och om igen. Alltid en källa för inspiration. Inspirerande är också Malena, så får du chansen att lyssna på henne någon gång - ta den.

Ha det gott i vårsolen!

Maria sa...

Ett underbart härligt trångt bibliotek :)

KRAM!

Livingroom sa...

Hej, kul med bibliotek. Gillar jordgloben. Böcker är fina. Tyvärr hinner jag aldrig läsa annat än tidningar.. Önskar dig en skön helg!

Klara sa...

de börjar bosha över i din bokhylla, då måst skaffa en hylla till. fina foton, dom blir bara bättre o bättre tycker jag, vvarma vårhälsningar från repovesi, pojkarna for å fiska nu, eller kanske dom for till orilampi heheheh

Linnéa sa...

Tack för alla fina kommentarer. Roligt är det att ni orkar kommmentera.
Hej-då
Linnéa