måndag 13 maj 2013

Hej,

det kan bli lite tunt med inlägg här på min blogg de närmsta två veckorna. Jag är på en kurs, valintakurssi på Fria Konstskolan.

Det är väldigt påfrestande att vara kreativ och försöka lära sig någonting nytt. Så idag efter att jag kom hem var jag totalt tom i bollen.

Vi har ritat med kol idag och sedan är det kritik när vi går igenom allas konstverk. Bedömer, berömmer...
Vad jag åstadkommit lämna jag på skolan orkar inte rouda dem fram och tillbaka. Eventuellt visar jag någonting ifall det blir bra.

Vi är över 70 stycken och 25 kommer in och efter ett år får bara hälften fortsätta.

Jag har inte funderat desto vidare på vad som händer ifall jag kommer in. Den dagen den "sorgen".

Att ha en egen atelje skulle vara grejer det. Avslutar med två av mina förebilders ateljer:
Tove Janssons och Lisa Rinnevuos.
Har tyvärr inte bildkällorna mer och bilderna är inte så bra.

Tove Janssons atelje i Helsingfors.
Är det nån som vet ifall man får besöka den?









2 kommentarer:

Klara sa...

alltså både toves atelje o lisas tavlor ser nog så härligt skräckiga ut här, får i huvu tim burton o the ring filmen. nån dag ska jag äga en tavla av lisa.r.

Linnéa sa...

Oh, en tavla av Lisa Rinnevuo skulle sitta bra.