torsdag 30 maj 2013

Moodboard 05, Fabrikens torsdagstema

Det är Torsdagstemadax igen på Fabriken. Moodboard 05.

Det var ganska lätt för mig att hitta på. För nu har det börjat. Vägrensmanin. Jag har ögona på vägrenen när jag går, cyklar och kör bil. Det händer en massa längs med vägarna. Det är naturens egna rabatter. Och de är så vackra.

Det som jag gillar allra bäst med dessa rabatter att de har en bra kombination av manligt/kvinnligt. Det är inte fråga om gräddbakelser som man tvångsserveras.
Anser nog att gräddbakelser är gott men blir det för mycket får jag ganska lätt kväljningar.

Vad är då maskulina växter. I min värld har maskulina växter en tydlig form, vackra blad, grafiska. De stramar till i rabatterna och det behövs. Bara lull-lull blir gräddbakelse.

Tog bilder av grafiska växter som får bli min Moonboard 05. De är så vackra och jag får lust att sätta baskern på huvudet och måla av dessa skönheter. Kolla:

Grafiska skönheter
Lika sköna som nypotatis och sill
Dessa skönheter tål en noggrannare granskning.
Vi kallar dem för ormbunkar.
Roliga växter när de kommer upp från jorden.
Som en snirklig grön mask.

Så roliga att blåsa på

Stråntar är så fint.
För mer inspiration kolla Fabriken.
Trevlig helg. Och herregud sommarlovet börjar för ungarna.

3 kommentarer:

Klara sa...

jävlar annagga, du ha fått tom maskrosen o se så fin ut, ormbunken e ju pårikit fin, man får ju köpa den i borgå blomsterhus för dyra pengar. men jag får int den o överleva :)

Klara sa...

jävlar annagga, du ha fått tom maskrosen o se så fin ut, ormbunken e ju pårikit fin, man får ju köpa den i borgå blomsterhus för dyra pengar. men jag får int den o överleva :)

Linnéa sa...

Kanske jag är en naturbegåvning:) och du stammar ganska ofta.
Puss.