torsdag 16 maj 2013

Torsdagstema

Fabrikens torsdagstema: på köksbordet.

Oj, oj vi har mycket fint i kärlväg. Men fick lite brådis när jag märkte att det var idag det var som det var torsdag. Vilket roligt tema. Jag tycker om kärl. Jag har inte mycket men nästan allt som jag har tycker jag är fint.

Hos oss äter vi mycket kinamat. Alla gillar det trots att det är en massa grönsaker så äter ungarna av nån oförklarlig anledning grönsaker i kinamat. Vi har en massa fina skålar, pinnar och små ursöta porslinaskedar som vi använder när det är kinamatdax.

T ex dessa:

Skålarna får hemskt gärna vara olika.
Jag köper ofta skålar, jag har lite skålmani.

Dessa skedar är roliga att äta t ex nudelsoppa med.

Hör ni, det var det. Vackert så.
För mer inspiration kolla Fabriken. Ännu har de inte valt nya medlemmar.

2 kommentarer:

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Vi äter också mycket kinamat och var nyligen på matlagningskurs och fick många fina tips. Fina skålar ni har!

Linnéa sa...

Alltid roligt att förkovra sig. Ännu om kinamat att det är så snabbt att tillreda den.
Jag gillar verkligen skålar.