söndag 19 maj 2013

En massa trädgårdsbilder

Jag sär, jag sär:
Vilka dagar!

Brukar ni också vara så mycket i trädgården att ni undrar vad grannarna tycker?
Jag har detta veckoslut bara varit i trädgården både hemma och på landet. En av grannarna är nyinflyttade sen två månader tillbaka och vet inte att jag är lite tokig på våren. Hon titta lite ibland men nog skall väl hon bli van med mej hon med precis som alla andra på vår gata.

Först hade jag krukan på rabarbern så den skulle bli riktigt fin och mjäll som
den skall bli ifall den växer i mörker.
Sedan tyckte jag synd om rabarbern och tog krukan bort.
Helt ologiskt. man kan inte tycka synd om rabarber.
Nu är den helt vanlig fast jättegod i alla fall.

I fågelholken bor det ett fågelpar som har ett himla sjå att få allt färdigt.

Randgräs


Lyckat foto, I say.

Bladmöte


En sliten trädgårdssoffa som jag aldrig sitter i.
Fast man kan sitta på den, den håller nog.

Vid lövsprickning har häcken ett underbart skimmer.

Jag gillar häcken
Häcken är häggmispel. Den blommar, får bär och vacker höstfärg.
Kan beskäras hårt. Växer som fan.
Försöker att den inte skall bli högre än två meter.
Precis ytterom går gatan.
Häcken ger bra insynskydd 
That´s it som de säger i Amerrrikkka.




2 kommentarer:

Klara sa...

nåja, fan va du e bussig o fota, jag har int fota På ett halvt år snart, harvhaft så myky annat, syns imårrn

Linnéa sa...

Kära syster,
din beundran är kanske lite partisk. Men jag solar mig i den ändo. Och när skall du börja fota igen? No pressure.