torsdag 2 maj 2013

Min trädgårdsbod, min trädgårdsbutik?

Oh jeee, min dator har kommit hem. Återseende var glatt. Jag blev 270 euro fattigare men en dator rikare. Det är en bra deal, I say...
Jag satte mig ner och börja blogga, jag är i mitt riktiga element igen. Så najs.

Det är stilleben som tema på Fabriken. Jag har inte hört ännu nånting om mitt eventuella medlemskap så jag fortsätter att hålla tummarna.

Just stilleben har jag ju lite vana av, artist som jag är:) Men just stilleben tycker jag inte är det roligaste att måla.
Förstår inte vitsen att ha en tavla på en massa underliga grejor som jag för det mesta inte förstår innebörden av.
Jag menar tavlor med vindruvor, en bok ett glas vin and so on and so on, old-school stilleben. Booooring....

Sedan finns det stilleben där allt vackert är samlat och det är ju smart. Allt trevligt på en och samma plats så slipper man en massa onödigt spring.

Jag har valt att visa min verkligen ostylade trädgårdsbod som jag drömmer om att skall bli min trädgårdsbutik.
Min trädgårdsbod är så fin, full av fina grejor, full med fina stilleben. Alldeles förfärligt råddigt men det får man ha när man är artist, visst?







6 kommentarer:

alegni sa...

Hej!
Min duk är från HM Home. Beställde den förra sommaren, har inte sett den imsortimentet längre, tyvärr.

Linnéa sa...

Äsch då, synd. Den var så fin. Tack för att du svara.
Trevlig helg.
Linnéa

Unknown sa...

Trädgårdsbutik, låter väldigt mysigt!!

Trevlig helg!

Linnéa sa...

Hej Nina,
visst skulle det vara mysigt med en trädgårdsbutik men än så länge är det under bearbetning. Har varit ganska länge. En dag, eventuellt.

Trevlig helg på dig med.
Linnéa

Klara sa...

jag tycker att du ska börja me din lilla trägårdsbutik med, jag kommer attt bli stammis stalker nr1. min ipad funkkar, nu kan jag ge järnet.

Linnéa sa...

Klara: välkommen säger jag på förhand och ta en tjock plånkka med dig.