torsdag 29 augusti 2013

Vackra blommor och lite sex

Jag vet inte hur många av er som vet att min karl inte är hemma så väldigt ofta. Han jobbar i Stockholm. Således vet han ju inte vad all sorts fanskap jag håller på med här hemma.
Nu vet jag ju att han läser min blogg så jag kommer liksom att avslöja mig lite. Men det är inte så farligt.

Jag vet inte hur mycket pengar ni brukar satsa på trädgården. Jag har inte köpt "nästan nånting" i sommar.
Därför att jag vet att det till hösten brukar bli REALISATION. Oh, jee! Jag har handlat perenner, bara senblommande. Jag vill satsa ännu mer på hösten. För att hösten är ljuvlig och hösten kommer. Är ni redo?

vilken skönhet, praktrudbeckia.
Rudbeckia fulgida var. speciosa

oj, vad den är fin den bruna knappen i blommans mitt

den röda är en fingerört
Potentilla nepalensis,  indisk fingerört
Miss Willmot
Den vita är en stjärnklematis,  Clematis fargesii  "Summer snow".
Jag måste komma ihåg att klippa ner den till ca 50 cm i mars månad. Det skall stimulera till nya friska, blomrika skott.

härligt ljus
Mitt i allt när jag höll på i trädgården så fastna mina ögon på två sländor. De var väldigt upptagna. Närmare och närmare kom jag och från alla håll och de störde inte dem det minsta.

sländorna har säkert läst Kamasutra.
Jag blev inte klok på deras ställning,
fast i extas var de båda två.

snusar han henne i rumpan ?
nu kommer det snart babysländor

Plötsligt hoppa min ärkefiende fram.
Men jag märkte honom före han märkte mig. Jag blev inte skrämd utan gick närmare och närmare.
Fota grodan och tycker egentligen att den har riktigt välsvarvade ben.


Jaa, det hände allt möjligt i mitt lilla hörn av världen.

4 kommentarer:

Magnus U sa...

Hello princess,
I dagens högteknologiska värld så är man in på varann fast man fysiskt befinner sej 526km eller 12h och 2 minuter från varann enligt google maps. Man kan t o m föröka sej, som sländorna i trädgården, genom att skicka expresspost med små laboratorierör till varandra.
Sländorna håller på med the good old in out in out som Alex uttryckte sej i Clockwork orange. Fast de har först kommit till förspelet med en 69;a som det ser ut.

See you soon for real...

Linnéa sa...

:)
fast helst umgås jag sådär öga för öga, tand för tand :)

Bohemian Maggie sa...

Snygga bilder!

Linnéa sa...

Tack.