torsdag 22 augusti 2013

Realistiskt eller inte det är frågan

Livet är motstridigt. Jämt är det goda som fightas med det onda, den lata sidan mot den duktiga osv. I mitt fall är det tyvärr att det "dåliga" vinner allt som oftast.
Jag gillar heminredning, vackra grejer men jag tycker inte om att städa, att underhålla, projekt skall bli färdiga av sig själv tycker jag.
T ex nu:
Orkar inte få till ett fint foto. Överallt var det grejer, smulor, fläckar... Blev så irriterad och tänkte SHIT, vilka grisar det bor här. Kan ingen torka efter sig.

Nää, inte är det här ännu realistiskt. Det kan vara mycket värre. Det här är mera som standardnivå av städighet hos oss. En nivå jag kan leva med. Bättre lite skit i knutarna än ett rent helvete, resonerar jag.

Igår fick jag spunk och flydde mitt hem. När jag kom hem var det likadant. Ocn nu märker jag hur förvirrat det här inlägget blir men det får bli så.
Dessutom funkar inte mellanslagstangenten som den borde och det irriterar mig väldigt mycket.

överallt finns det högar med böcker. lite bohemiskt och intellektuellt vill jag tänka
tavlor som borde sättas upp
dynorna ligger alltid på golvet

alla bord fulla med grejer som inte är ordnade i vackra stilleben,
alla köksdörrar står för det mesta upp så att jag slår huvudet i det
en random kastrull bara för att

gårdagens kalas fortfarande på borden
alla stolar är ALLTID  utdragna

Hur ofta är det meningen att man skall städa? Det finns ju så mycket roligare saker, som att läsa bloggar :)
Kram, gott folk.

10 kommentarer:

Hanna sa...

Kiva att veta att man inte är den enda som går omkring och konstant borde städa men orkar inte!

Klara sa...

jag gillar nog med städrent i helvete, men jag har råddit som i käpphelvete ;)

Klara sa...

o man kan ju int va perfekt 24/7 t.o.m Gudarna vilar, så unna dej, du,jag vi, alla har jobbat så hårt hela semestern att int falla i en grop av bussighet, så nu vilar vi

Linnéa sa...

Hanna: vem orkar med det? Städa, huj.

Klara: vi som inte städar är gudomliga. Det gillar jag.

Linda sa...

Det är som här då! ;) Så himla konstigt att man inte gillar ATT STÄDA, när man gillar ATT HA DET STÄDAT! ;)

Linnéa sa...

Jaaa, Linda. Kanske vi någon gång lär oss att tycka om att städa.:)

Lina sa...

Ha ha ha jag känner igen mig! För just så är det ju. Och sen kommer jag, som ett yrväder och ställer allt till rätta. Men det ska vara jag och bara jag. De andra har väl bättre för sig helt enkelt. Eller bara fattar inte grejen...

Linnéa sa...

Hej Lina, tror att vi borde ta modell av de andra och ha bättre för oss :)
Och låtsas att vi inte fattar. Ha det bra.

Bohemian Maggie sa...

Oj gudars skymning vad jag irriterar mig på öppna skåpdörrar :P Men annars är det ganska samma "meiniki" här som där.

Linnéa sa...

Jaaa, dessutom får man blåmärken både fysiska och mentala.