torsdag 8 augusti 2013

Nytt WC-lock

Jag är inte världens mest välorganiserad och välordnade människa. Den mesta brukar jag ta på talang.

Det blir lite på sniskan, maten kan hända blir lite bränd, skjortan kan vara bak-fram men det är inte så farligt. Allt är relativt resonerar jag helt rätt. Så länge jag inte skadar nån...

Vissa saker däremot är jag petnoga med,  t ex WC-byttan. Helst vill jag att man anmäler när man är på väg bara för att jag skall hinna tvätta WC-byttan.  Så att den skiner och doftar gott.

Det är så himla pinsamt med operfekta WC-byttor, i synnerhet min.

Därför blev jag så glad när min karl kom med en liten överrakning till familjen. Tror nog att jag faktiskt  var den enda som brydde mig.

Han hade köpt ett nytt WC-lock. Och riktigt en Rolls-Royce-variant. Ett svart wc-lock med en stängningsmekanism. Det ni, det är grejer det. Sakta, sakta sänker sig locket, helt ljudlöst.

Fast mekanismen är aningen för långsam så jag nästan kissar på mig före kransen har landat på byttan.

Nu skall det komma lite svarta detaljer, tror jag. En spegel med svart ram, svart handdukar... Dock inte svarta rallyränder i byttan.

Ingen kamera, ingen bild. Och vill ni verkligen ha en bild på min wc-bytta? ;)
Trevlig helg.

2 kommentarer:

Klara sa...

jag avundas nog lite, vi får ha väärldens billigaste o lättaste o säkert fulaste wclock när ungarna svipar ner dom ;)

Linnéa sa...

Tänk att du är avundsjuk på ett WC-lock:)