söndag 18 augusti 2013

En hårresande historia

Min syster var till frissan. Alla vet ju att det kan gå riktigt på tok hos frissan. Och att ifall det går tokigt kan man med mindre bli i panik.

Skall jag se ut så här i många, många månader eller kan jag göra nånting åt eländet?

Huj!

Hon gjorde en permanent och vips blev hon 30 år äldre. Hon grät inte, hon skratta hysteriskt, så där hysteriskt som när hon egentligen ville gråta.
Vad skall jag göra? Hon börja överväga att raka av sig allt hår. Men hur snyggt är en 5barns skinhead, soon to be 40?
Dessutom grät hennes pojkar varje gång de såg henne när hon senast klippte kort hår. Mamma, du är ful sa de fast de knappt kunde prata än.

Så vad är bättre tant eller skinhead?


2 kommentarer:

Unknown sa...

Tragiskt med frissa besöker som slutar sådär. I feel her pain liksom.

Min far betalade mig en gång 20 euro så jag skulle sluta gråta efter ett frissabesök. Horror!

Linnéa sa...

Voj nej du har också varit med om det. Horror är ordet. Snällt av nin pappa att försöka trösta dig.