måndag 22 april 2013

Ursäkta mig, gott folk

Ifall jag har varit saknad ber jag om ursäkt. Jag har varit till Stockholm i dagarna tre och kom hem idag.

Jag har upplevt mycket som är vackert för ögat, gott för gommen och dåligt för plånboken.

Tyvärr har jag ej fotat. Känner mig inte bekväm bland en massa andra människor att ligga på backen, vara uppe i en stolpe eller själv posera för att få ett bra foto.
Jag blir generad.

Jag var på Zetas, Rosendahl och det var så roligt. Jag var på krog på Södern och det var ännu roligare....

Nåja och idag kom jag hem. Och det var så fint väder och all snö hade smält bort. Gräsmattan såg för ledsen ut. Så jag tog ett raskt tag om krattan och krattade och njöt. Det blir ju så fint när jag lite krafsar gräsmattan bakom örat. Gräsmattan brukar gilla det också och sätter igång att grönska.

All fjolårsgräsmatta slängde jag i rabatterna. Här slösas det minsann inte på naturresurser , här är vi ekologiska. Och rabatterna tar tacksamt emot all humus jag ger åt dem.

De ser kanske lite råddigt ut just nu men redan om några dagar tänker man inte på det.  Har tyvärr bara ett ynka foto att bjuda på.

Aj, vad det är roligt att blogga igen.
Scilla sibirica i fjolårsgräsmatta

2 kommentarer:

Klara sa...

javoll de vår här med nu, har man en riktigt kiva semester, hinner man oftast int fota så myky, man har så bråttom att ha roligt ;) jag fick min första tussilago bukett 5st korta, som flyter i ett snapsglas, av mathilda. men inga blommor eller knoppar på min gård. vi hörs welcome back

Linnéa sa...

Tack är nog roligt att vara hem. Borta bra med hemma bäst sa hon förnumstigt.