söndag 14 april 2013

Söndagsbild- några förnäma damer

Jag var på trädgårdsmässan igår. Varje år besöker jag den. Inte för att jag tycker att jag blir så inspirerad. Den är ju likadan varje år. Mera för att det hör till.

Sedan kan jag köpa lite förmånligare lökar, knölar, sticklingar. I år var det the same procedure as last year.
Köpte bl a pelargonsticklingar med väldigt förnäma namn: Ingrid, Mary, Emma och så en herreman, doktor Westerlund:
För mer inspiration klicka in på Fabriken.
D
De förnäma damerna får växa till sej i köksfönstret.
För visst är det ju enligt gammal tradition så att pelargoner skall vara
i köksfönstret.
Doktor Westerlund får flytta till vårt sovrum när den blir stor,
det lär vara så hemskt hälsosamt.





4 kommentarer:

Klara sa...

jag gillar dr westerlund med, eller e de int samma som tobaksblomman som morssan kalla den? den "loftar" ju gott när man påtar på den ;) ja å så kallas den väl för sängkammarblomman med. fina babypelargoner, dina brukar alltid bli så stooora o fina. Mina pelargoner från honkkarn eller plantagen e små torra grejor som en gång på hela sommarn får lysröda blommor, men jag borde väl vattna dom oftare, stackarena dör ju i törst hos mitt ;)
Ha en bra fortsättning på de kommande veckan o hälsa mub han kommer väl int på en stund igen

Linnéa sa...

Jo, blommor behöver kärlek som allt levande:)
Mub kommmer igen om 2 veckor.

Monica sa...

Hejdu och tackar för kommentaren hos mej.
När jag ser dina pelargoner så ångrar jag mej att jag inte ändå köpte blommor och knölar. Ljuvliga krukor du har.

Ha det bra
Monica

Linnéa sa...

Tack själv.
Jo, jag gillar verkligen mina krukor. De har hängt med många år och det får gärna synas.