torsdag 11 april 2013

Hmm, uteliv - Fabrikens torsdagstema

Fabrikens torsdagstemaär uteliv. Jag skall ansöka om medlemskap där. Håll tummarna att de godkänner mig.

Jag har åtminstone inte haft ett så aktivt uteliv ännu. Jag föredrar uteliv i en behaglig temperatur, helst i skuggan och nånting vackert att vila ögonen på.
Vad är det man ser nu? Smutsig snö, hundkacka... visserligen i ett strålande solsken men kallt som, ja i helvetet kan man inte säga för där är väl varmt.

Kära läsare det finns vackert redan nu. Gäller bara att öppna ögonen och titta, titta nära. Sedär så öppnar sig t ex det här:
Vänster: min drömprins titta fram ur snön och fick strax sin första kyss.
höger: en stenad kerub är hemskt vackert.

I en ganska skuggig del av trädgården tittar narcisserna fram.
Välkommen säger jag nästan med tårar i ögonen.
Är det här startskottet?
Oh, jaaaa
Alltings förgänglighet
Bara skelleten kvar av de japanska lyktorna.
Vackert, vackert.

Vill ni se ännu mera vackert gå då in på Fabriken där finns alltid vackert. Jag lovar.
Trevlig torsdag.

5 kommentarer:

Tina´s PicStory sa...

nice pics! the flowers are coming :)

Linnéa sa...

Thank you and I´m waiting:)

Klara sa...

ha de börja koma små snoppar ren? gillar själv mest dina sprängfärdiga, grannröda pionknoppar ;) ring mej när dom blommar, då ska vi ta en kaffe o smörbulla på terassen. snö eller int där ska vi sitta o skåda dina pionknoppar.

Klara sa...

ha de börja koma små snoppar ren? gillar själv mest dina sprängfärdiga, grannröda pionknoppar ;) ring mej när dom blommar, då ska vi ta en kaffe o smörbulla på terassen. snö eller int där ska vi sitta o skåda dina pionknoppar.

Linnéa sa...

Snopparna finns antagligen under snön. Väntar bara på att få titta fram och jag väntar på att få titta på dem.