fredag 12 april 2013

Rent diskbord skall det vara

Min mamma sa alltid att ifall diskbordet och fönstren är rena så ser allt annat också fint ut. Och just i det här fallet kan jag (väl) hålla med henne.

Här kommer lite bildbevis på att det faktiskt händer att diskbordet är polerat. Believe it or not.
Här har jag t o m tvättat tvättfatet så det blänker enkom för er, kära läsare.


Detaljer från köket.
vänster: en liten jordglob hänger i  köksfönstret.
Den mest skarpögda eller den som har mest städdille kan se dammkanten.
höger: aldrig skulle jag ha nånting på vårt kylskåp. Neej aldrig, det är så f u l t. Men pli fick jag.

3 kommentarer:

Klara sa...

men de ju sant, om diskbordet e städigt, så ser de int så råddigt ut, hon hadd no rätt där ;)

Käranån sa...

Du har så rätt med diskbänken, är den ren ser allt rent ut. Hos mig ser fönstren förskräckliga ut och det där med dammtorkning har jag lite problem med...så det är väl alltid lite halvstädat hos oss!

Linnéa sa...

Klara: man skall lyssna på de som är äldre, de vet nog. Fast just mamma vill jag inte ge den tillfredställelsen;)

Käranån: överdriven städning ger bara allergier, tänk på det:) Tycker att du är helt inne på rätt spår.