onsdag 2 oktober 2013

Gröna lund

Vad kan vara mer praktiskt än att bo granne med Gröna lund. Då kan man åka fast varje dag med mojängerna och roa sig så man får sjukt i magen.
Eller så int.

Min karl bor vid Gröna lund. Från hans fönster är det vackra vyer må ni tro.

från vardagrumsfönstret kan man följa med livet på dessa båtar
det lär vara olagligt men folk bor i alla fall
Tycker alltid om när man är olaglig på ett snällt sätt, fattar ni?

ifall man tröttnar på båtarna eller ifall nån börjar gräla på terasserna
går man bara till sovrummet och följer intresserat med 

van med tjoande och skrikande blir man väl
Ingenting med utsikt men den är så fin.
Ytterom ABBA-muséet fanns den och pocka på min uppmärksamhet




4 kommentarer:

en matsked grejer sa...

Hej Linnéa, du frågade om mitt betongfat: Jag tryckte ner en gammal jultallrik överst i betongen och satte en tyngd på den så att den inte skulle flyta upp... Hinken lyfte jag och satte ner lite bestämt många många gånger för att knacka ur luftbubblor. Det blev ett gäng längst upp i alla fall.

Lycka att bo där!!

Kram Cecilia

Linnéa sa...

Tack Cecilia, skall sätta den informationen bakom örat. Betonfat är en favorit.

Klara sa...

åååååå så fint, lovar att jag int sett sånhär utsikt på läng. synd att den int finns här, så sku de va så myky lättare att hälsa på då. fast gillar nog lika myky att sitta i din trädgård o njuta o de ska vi gööö snart :)

Linnéa sa...

Jo, det är kul i trädgården på vintern också:)