torsdag 31 oktober 2013

Ett mumintroll

Jag gjorde ett fynd på lopptorget. Ett mumintroll för 10 ege. Den har nu bästa platsen i vårt vardagsrum. Nämligen på vår stringhyllan.
Där står han nu och följer med vårt liv och leverne i soffan.

På tal om stringhyllan kommer jag att skriva mer om den i ett senare inlägg. Det gäller att ta ut allt som kan bli ett inlägg. Har nämligen grym bloggtorka/leidon just nu. Funderar på att börja blogga på mumin och jag igen.
Jag kommer inte på inredningsgrejer just nu och tycker ju om att blogga. Få se nu... Här kommer i alla fall en bild på mitt blåögda mumintroll.

bild av en jättegammal och sliten stringhylla
längst till höger ett mumintroll från loppis
bredvid en muminpappa i nyare version
längst till vänster sköna rytmer från Cuba att dansa till

Hej då mina vänner.

4 kommentarer:

Klara sa...

shit, va fin den blev eran hylla. du köpte då ditt mumintroll, de va rätt de. du ha vila ha de så läng. sstring hyllan ha väl hängt me överallt på er tid, o ennu längre

Fint o Fult sa...

Va fin! Jag är själv "gammal" samlare av muminmuggar men det är ju finare med alla dessa figurer!

Annas röda stol sa...

De är häftiga de där muminsakerna! Jag har aldrig stött på några på mina loppisturer. / Anna

Linnéa sa...

Tack för att ni gillar mitt troll. Barn är friska så länge de leker.

Mumintrollet är en gammal sparbössa från en finsk bank. Det finns att köpa porslinsmumintroll som är ganska dyra. Min skatt är av plats.