måndag 25 mars 2013

Jakten på det perfekta fotot

Jag har ett fint motiv, jag har bra ljus, jag har bra utrustning. Jag har alla förutsättningar till det perfekta fotot. Förutom då kunskap, erfarenhet och framförallt tålamod. Knäppte, utan att brodera ut alltför mycket, säkert 200 foton av pärlhyacinterna som jag köpte idag.
Jag är fortfarande inte nöjd men det får duga.

Jag har "lekt" med ljus och skuggor. Tagit medljus och  motljus. Äh, egentligen har jag svurit en hel del. Eftersom jag har en klar bild inne i mitt huvud hur jag vill ha't och så blir det inte så. Så frustrerande. Men alla är vi barn i början.

Varsågoda en studie i pärlhyacinter:


Jag täckte plastkrukan med ett gammalt byxben.
Hur lätt som helst och jättefint, tycker jag.

2 kommentarer:

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Jag kör också enligt din princip att ta många foton och hoppas på det bästa. Även om jag har helt bra utrustning är det sällan jag tar mig tid att plocka fram stativ och testa manuella inställningar. Fina bilder brukar det ändå bli. Liksom för dig :)!

Linnéa sa...

Tack. Fast jag har inte stativ och tror nog att de skulle mest bli oanvänt. :)