tisdag 26 mars 2013

En färgfattig, vacker värld

Vad det är färgfattigt. Och vackert. Formerna kommer fram när vi lever i en svart-vit värld. Snön smälter med snigelfart men den smälter. Beslutet är fattat, det blir vår.

Snart kommer den första späda, späda grönskan när allt har väckts till liv. Myrorna fnattar på med sitt bygge, fjärilarna sväver förbi och jag kommer att fota, fota som jag vore besatt.

Sedan kommer grönskan/färgerna som en flodvåg och jag kan inte värja mig. Jag kommer att fota, fota så fingrarna blöder. Åh, vad jag väntar.

Men ännu har jag bara längtan och en färgfattig, grafisk, vacker värld.

Jag har varit och fota på vår backe. I år lämna vi lite småslarvigt ut våra trädgårdsmöbler.

Vänster: jag har plockat ett stort fång med videkissor
Mitten: en plats för vila ifall stolen håller efter en vinter ut
Höger: det blåa skenet

Vänster: kolla skuggspelet
Mitten: snön smälter  l å n g s a m t . . .
Höger: en favorit

Inga kommentarer: