lördag 21 september 2013

Nakenmodell

Jag har nu gått 2 veckor i skolan. Det är utmanande, utmattande men roligt. Jag skall prata finska hela tiden så jag hoppas verkligen att mina finska skall bli bättre. Det kommer det ju att bli bara jag fortsätter att pladdra på med min rotvälska och struntar i om det blir "lite" fel "ibland".

Lite mycket snack om konkurrans och om vem som får fortsätta är det. Jag blir bara stressad för jag har satt ganska mycket på spel och ifall jag inte kommer vidare har jag, ja jag vill inte tänka på det just nu.

På fredagen hade vi krokiteckning. Man skall skissa efter en levande modell. Har aldrig gjort det tidigare, modellen stod modell för första gången så vi var en massa nybörjare.
Vitsi vad roligt det var. Att skissa en kropp är som att lägga pussel fast med linjer. Linjer som skall passa ihop.
Jag såg ut som fan själv när jag var klar. Kläderna var svart, ansiktet var som en sotares. Jag rita med kol och när jag blev frustrerad gned jag mig i ansiktet, rev mig i håret och kläderna.
Men vad roligt det var. Jag var helt i min egna värld. Och skall så förbli. För genast när jag såg vad de andra hade åstadkommit fick jag prestationsångest och tyckte deras var mycket finare. Vilket de inte alls var. Jag behöver inte skämmas.

5 minuter stod modellen i samma ställning
sedan bytte hon ställning
efter 20 minuter var det paus
tobakspaus
sedan 20 minuter igen
sedan paus, tobakspaus
20 minuter kroki
sedan var det slut
och jag var slut och lycklig

svåra ställningar

Jag har en förkärlek för rumpor och ville förståss få rumpans runding perfekt.
Det var svårt.



4 kommentarer:

Klara sa...

va fina, du blir bara bättre o bättre

Linnéa sa...

Tack, det hoppas jag blir alltså bättre och bättre.

kavallinskan sa...

Vad duktig du är, jättefina bilder! jag har testat och tecknat kroki men tyckte det var svårt!
kram viktoria

Linnéa sa...

Viktoria, jo lätt är det inte men övning gör mästare. och tack. Ha det bra.